my life

Wednesday, June 15, 2011

betul ker nih?????????????

 BEST X KATE2 KAT BAWAH NIH????
JOM KITE BACE....!!!!
TERJAHHHH.......!!!!!!!!!!!!!


"Jika Kamu telah bertemu dgn seorang insan yang kamu pasti membawa kebaikan kepada dirimu. menyayangimu.mengasihimu. mengapa kamu berlengah dan cuba membandingkannya dengan yang lain? terlalu mengejar kesempurnaan. kelak, kamu akan kehilangan apabila dia menjadimilik orang lain.kamu juga yg akan menyesal."


kite terbaca kate2 nih dari seorang blogger...... waaa..... betul ker nih????
tapi, kite rase kite xley terime la....
bkn xley terima kate2 nie....
tapi, kite xley terima insan yang mengharap kat kite nih....
bkn sbb die jahat....


tapi,
sebab kite rase diri kite nih blum ckup perfect ag nk terima insan sebaik die....
agpun,
kite ade jgak dengar desas-desus yang mengatekan die xsesuai ngan kite....


betul jgak ape yang dorg ckap 2.....
huhuhuhuhu
ape2 pun, kite doakan yang terbaik untuk die.....
pas2, kite doakan die dpat temui insan yang terbaik untuk die nnty....


awk,,....
kite minx maaf k sbb xterima awk....
kite xsedia ag la....
ape2 pun, kite harap awak xtunggu kite k???
sbb kite xtaw lg bila hati nie nk terbuka tuk bercinta lagi....


sebab kite tahu....
untuk jatuh cinta itu mudah awk....
tapi, untuk jadi derita kerana cinta itulah yang menyakitkan....


tetapi.....
kite selalu cakap ngan mak....
kite nak mak yang pilih jodoh untuk kite,,.....


sbb.....
bagi kite, 
pilihan mak n abah adalah yang terbaik tuk anak2....
hahahhaha
mcm anak mak lak an???
kite mmg anak mak punn......

Friday, June 10, 2011

semalam..............

smlm,
kite bkn saje2 jew nk g sane.....
kite sbnrnye nk wat spprise kat die..... 
tapi, xsgka lak jadi mcmnie.....
die xnk jmpe kite.....


malam 2,
kite dah plan dah..... 
nk mkn ngan die....
nk men2 ngan baby cute 2......
tapi......
xjadi.....
kita hanya merancang....
tapi, TUHAN yang menentukan.....


bile kite call die,
die mcm xlayan jew kat kite.....
taw.....
munkin die sbuk 
ngan hp baru die.....
ngan kedai die....
ngan bola die....
ngan futsal die....
ngan lappy die....
@ ngan mak we die....


pas2, 
tibe2 lak,
kite gaduh ngan bos kite....
kite terasa haty ngan bos kite....
kite xnak blik ngan bos.....
kite xangkat sape2 pun call......


malam 2.....
kite tido kat bawah tangga surau jew....
dtemani nyamuk2 n lpas2....
smbil mndengar muzik indah dari perut kite.....


today......
pagi2 lgi, akak yg 1 tmpat keje ngan kite call....
die ckap nk dtg ambik kite.....
die taw kite xde duit nk blik sndri....
die taw kite xmkn ape2 pun lg sejak smlm.....
die taw sume yng terjadi antara kite ngan bos kite.....



kak.......
kite mintak maaf sbb dah bnyak mnyusahkan akak....
kite xde niat pun nk wat mcm 2 kat akak.....
thanks 4 everythings kak.......


blik 2,
bos mrh2 kat akak n suami coz g ambik kite.....
smpai aty an bos wat mcm 2 kat kite.....
mase bos perlukan kite bos cari kite......
tapi, bile dah xdperlukan lagi, bos tinggal kite mcm smpah jew.....


bos.....
kli smlm..... 
TUHAN cabut nyawa kita pun kita redha jew......
sbb spnjang mlm.....
kita jalani ngan pnuh ktakutan.....

Wednesday, June 8, 2011

saya syg ayah saya.......

hari nie nk post tentang my dad.....
sbb jrg2 org suka ckp pasal nie an???
tapi, sedarkah kita????
bahawa, pengorbanan n tanggungjawab ayah lebih besar daripada seorng ibu....
tanpa seorang ayah, ibu lemah....
ibu xberdaya.... begitu jugak anak2.....
xdapat sy bayangkan bagaimana seorang bapa yang membesarkan anknya tanpa seorang ibu....
begitu juga ibu.....  

nie my beloved dad.... love n miss him so much.....

alhamdulillah.....
syukur sgat pada Allah, 
kerana beri sy jumpe ayah sy n still bg sy bersama ngan die....

then, sy nk tinggalkan anda semua ngan 1 note dari seorang kwan sy nih..... 
die minx kita same2 smpaikan k????
ape2 pun let's read it...!!!!

Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita? Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang beke...rja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ? Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.?? Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga. Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau.. Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar.. Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga.. Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia.. Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis? Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya".. Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita.. (sebarkan jika kita sayang kepada ayah kita)