my life

Sunday, May 15, 2011

~~~......cumilnye.....~~~


ary nie nk ckap pasal ?????
la. mesty la pasal gmbar2 kat bawah nie.... 
nak taw knape????
sbb comel sgat gmbar2 kat bawah nie....
sbb 2 la, tertarik nk ckap pasal gmbar2 nie.......




aku pun klu ade rezeki, nak suami yang mcamnie gak.....
dah ler sweet, warak, romantik n lain2 la....
klu boley aku nak yang boley bimbing aku....
yea la, aku kan wanita yang sangat memerlukan sokongan serta dorongan daripada seorang suami.....
tapi, ade ke laki yang macam nie skarang????
klu ade pun mesti berape kerat jew kan????


tapi, xkurang jugak yang kaum hawa pun.....
jarang da nk jumpe yang pakai elok2....
yang tutup aurat..... 
sy nie mcm nk berceramah la plak......
hhehehheehehhe


bila tengok pic yang kat bawah nie, lagi la sweet....
alahai, sweet sgat an????
rase macam xsabar jew nak   kahwin.....
tapi, mne boley.....
xde calon pon ag.... hehhehehehe
xpe la..... sabar jew la dlu.....
nnty insyaAllah, kawin la 2.....

aku bukan nak memilih.... 
tapi, setiap orang, inginkan yang terbaik untuk hidup mereka....
same la mcm aku pun, 
aku nak lelaki yang baik,....
setiap mase, aku berdoa agar.....
tuhan mengurniakan suami yang baik tuk aku....
sbb 2 la....
aku sentiase belajar tuk jadi yang terbaik......

Saturday, May 14, 2011

it's my life: ~~~jangan mencari yang terlalu sempurna~~

it's my life: ~~~jangan mencari yang terlalu sempurna~~

~~~jangan mencari yang terlalu sempurna~~


Jika kamu memancing ikan.... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu.... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.... Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.







 Begitulah juga .........  Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya.... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja.... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu....  


Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu.... Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....  Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....

 

 Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya.... Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa.... Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.  Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....  


Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain.. Terlalu ingin mengejar kelezatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.  


Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU... Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang ain Kamu juga yang akan MENYESAL....


random tags..sampaikan kebenaran walaupon ianya perit :)

......update.......

yeah.... setelah sekian lame xupdte blog..... 
teringin sangat2 nk update.... 
tapi, sbb bnyak sgt perkara yg xdpat di elakkan..... 
biase la.... 


bila stdy kan, mesti sbuk ngan assignment, project, quiz, test, final, persatuan n macam2 lg la.... huhuhuhu....
setelah 4 hari bercuti, n 3 hari aku masuk keje, aku rase rindu yang teramat.... 
terutama sekali pada mak n abah.... 
pas2, kawan2.... 
miss u all so much.... 


xsabar rasenye nk peluk cium korg sumer.... 
xtaw la mcmna nk hadapi 4 bulan nie....
 xtaw ag ape yang akan terjadi sepanjang 4 bulan cuti sem....


bercakap lak tentang keje.... 
aku keje simple jew.... 
jaga cc.... kul 8 start keje, kul 12 malam berenti....
 tempat tinggal n makanan disediakan.... n ckap gaji, ade la ckit2..... 
drpda duk sesaje kat umah, elok la aku keje.... 


walaupun gaji kecik, aku xkisah, asalkan ia halal.... 
tambahan pulak, boley bagi aku pengalaman paling berharga.... 
serta, dapat bantu cikgu aku yang baru bukak cc nie.... 
aku xminx banyak pun ngan cikgu.... 
lgpun die dah banyak tolong aku....
bila keje kat cc nie, agak borink la.....

tapi, cc nie bukak 24 jam.... power x????
mesti la power an??? an??? an????
xramai yang mampu bkak cc smpai 24 jam... 
tapi, cikgu aku boley jew....


kerja aku pagi2, aku bgun n siapkan diri, pas2, aku lap2 komputer, sapu2 mane yang patut... 
pas2 aku sapu lantai.... 
pegh, ni yang aku xnk nie..... 
bermacam jenis sampah ade.... 
yang pling aku bncinye, rokok la....
tension aku bila ade yg hisap rokok nie.....
dah ler buang merata2....


pas sapu lantai 2, tolong cikgu aku format pc lak.... 
pas2 install games.... 
jaga kaunter, topup, print n fotostat ape2 la bila perlu....


ade 1 keje yang bertnye, jaga baby.... 
akukan suke baby....
nama baby 2 adam....
ok la.... nnty aku sambung len kali plak.....