my life

Wednesday, September 22, 2010

sakitnye hati........

assalamualaikum........

di saat aku mencoret blog ni....... aty aku saki sesangat... xdpat aku bayangkan bertape nak marahnye aku kat someone ni..... geram sesangat,....... aku nak makan orang leh x???????


tapi mane boleh lar..... sabar jew lar..... tapi, aku xtaw la kesabaran aku ni sampai tahap mane jew..... aku ni bukan penyabar sangat orangnye..... tapi, bila aku marah, aku akan betul2 maraah....


so, aku xnak marah2.... aku takot nnty ade yang memusuhi aku sampai mati la.....  aku fikir better aku wat donow jew..... donow pon donow dak ler.... tapi jangan sampai bagi aku hilang sabar.....


aku dah bincang habis2an dah ngan dowang....... persediaan sume dah wat....... tunggu dowang lame2....... last2, xjadik...... menyakitkan aty aku betol.......

agh....... nak marahnye...... aku kalo aku nak marah aku nak makan semut...... mane semut ni....., xnak datang lak hari ni..... ary len banyak jew.... tapi, hari ni tetiber jew menghilang..............

aghhhhhhhhhj.........!!!!!!!!!!!!

Friday, September 17, 2010

sunyi....

begitu sunyi, sepi sgat hidup ni....
seakan akan ak tgal keseorgan didunia yg fana ini....
tiada siapa yg bersamaku disini............












Ya Allah,
lindungilah aku......
bimbinglah aku kejalan yg Kau Redhai....
sesungguhnya Ya Allah,
aku hnyalah insan yg lemah,
aku tidak berdaya melawan-Mu....
ak hanya berserah kepada-Mu......













Ya Allah,
di saat kesedihan ini....
aku hanya ada Kau disisiku....
tiada lagi kekasih hati yang aku bangga2kan itu.....




Ya Allah......
kadang2 aku terfikir,
kenapa kau menguji aku sebegini rupa.......
di saat itu Ya Allah,
aku terasa seperti diri ini tidak kuat untuk menerima ujian-Mu itu...
tapi, setelah aku berjaya menempuhnya.....
rasa seperti tidak percaya....
aku telah berjaya melalui ujian-Mu ini Ya Allah.....




benarlah seperti kata-Mu,
Allah xakan menguji seseorang manusia itu lebih dari kemampuan mereka....
terima kasih YA ALLAH.......

Friday, September 10, 2010

1st day raya....

hari ni hari raye....
tadi pagi, gi surau wat solat sunat hari raya.... mase dgar kuthbah tadi, ngantuk sesangat.... tapi best....
k la.... nak g raye nih..... sblm 2, aku nak ucapkan selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin wat sume yang mengenali diri ini.....

Thursday, September 9, 2010

sahur yang terakhir.......

bismillahirrahmannirrahim........

Dah lame rasenye tidak ku coret di laman ini walaupun baharu 2, 3 ary....emm disamping sibuk nak menyiapkan bermacam2 ler bende yang xciap ag.... tp, yang cedihnye.... ak ade la wat kek.... tapi, kek ak x menjadi..., da la 2 bijik... klu 1 bijik 2 okey ag.... cedih tol.... nk ckap xpernah wat sblm xde larrr.... selalu je wat sebelum ni....


Yang aku gumbira sesangat, semalam ak ade la tolong mak ak wat ketupat cikit2.... 2pon ckit sesangat aku nolongnye..... kelakau gak ler semalam wak2 ngah nolong mak anyam ketupat.... ade lar sorang kwan ak ni call.... kawan ak ni org johor ler.... musty ar ak ckap luar.... sekali terbau budu da......


hehehehe.... die tanye ar aku ngah wat pew? ak ckap ar tolong mak wat "ketumpat"..... huhuhu lawak tol.... dah ler mase 2 sume family ak dok dengar ak cakap ngan hp.... malu aku..... mase sahur tadi, xabiz2 family ak dok mengate kat ak.... malu sesangat.... aku pon ckap ar..... nak cover malu an.... "ala, namenye maknusie.... mesti ar ade cilap cakap ckit2"














huhuhu..... ape2 pon jap ag aku nak balik kampung nenek.... dah lame sesangat xjumpe nenek.... rindu kat nenek aku yang sorang 2..... harap2 die sihat wal afiat.....


xsabar nak buli nenek aku nak suruh dia wat tapai..... aku suke makan tapai nenek aku wat.... best sesangat,.... mak aku wat pom xleh nak lawan tapai nenek aku wat.....

Monday, September 6, 2010

............budak-budak dulu............

Bismillahirrahmanirrahim............
Alhamdulillah.... Dah nak sampai sebulan kita berpuasa di bulan ramadhan yang mulia ni..... Tinggal 2, 3 hari sahaja lagi, kita akan menyambut hari raya aidilfitri..... Aku harap sangat-sangat raya tahun ni lebih meriah jika di bandingkan dengan hari raya tahun-tahun sudah.....
Bila sebut je tentang puasa & hari raya.... Teringat lak zaman aku waktu budak-budak dulu.... dulu, kalau bulan-bulan pose gini, aku, kak aku, kwan2 n jejiran suke la sesangat g masjid untuk solat terawih....
huhuhu.... bdak2 dlu, kami ni agak baik la gak... hehehe....^_^..... kitorang g jlan kaki jew.... jalan kaki secara berjemaah.... e2 kan lebih baik.... biasenye, kwan2 akan dtang berkumpul kat umah aku la......
bila sume da berkumpul, ktorg pon bjlan la mnuju ke Masjid...... da sampai kt masjid 2 mcm biasa ar......
solat isya', solat terawih, n solat witir.... kami semua pon balik la...... jalan punye jalan, naik bukit, turun bukit n naik bukit balik..... kami jumpe la 1 rumah ni...
dulu rumahni kedai..... tp da ttup da... makcik jgn mrah ea..... waktu dekat2 nak raye... mmg cucu2 makcik ni akan blik ag untk beraya kt umah nnk dowg.... cucu2 nnk ni nakal ckit... da la suke usik ktorrg yg suke g masjid ni... dowg 2 malas nk g msjid..... eh, terngumpat lak.... Astagfirullah hal azim......
then, waktu ktorg jln2 nk blik umah 2, ktorg bling batu kt dowg... bkn pe.... jelez ar tgok dowg men mercun xajak ktorg pon..... ktorg pon gaduh2 lar.... gduh2 ngan mlut jew lar... maklum ar... kecik2 dlu mmg nakal mcm sin chan.... hahaha......
dowg panggil ktorg salad lada.....then, ktorg pn pgil la dowg sotong basah... ha, 2 la gtal2 nk gduh ngan ktorg ag.... huhuhu.... *_*
ngah syok2 dok perang mulut ngan dorg 2, tibe2 jew.... salah sorg dari dorg pgil mak dorg.... ktorg ape ag, lari pencut ar.... mcm kna kejar ngan cik b (khinzir).... ops, klu ngan cik b kna lari zig zag lar.... bkan2 mcm kna kjar ngan antu... tp, antu mane ade blan2 pose gini.... ala, ape2 jew la....
mmg tiap2 mlm ar ktorg gaduh mcm 2..... tapi skrg da x gduh da.... tapi, tiap kali lalu depan umah mak cik 2, msti ar ingat zman bdak2 2....
ape2 pon.... ia da jadi knangan yang harus ak smpan n jaga elok2....

di kesempatan ni, ak nk mnx maaf la ngan makcik, cucu2  makcik 2 n kwan2 ak yg same2 g terawih sbb da mnjayakan ak pnyer knangan....
+_+
*_*
^_^

Friday, September 3, 2010

suara (ku berharap)


di sini aku masih sendiri
merenungi hari-hari sepi
aku tanpamu, masih tanpamu
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
bila esok hari datang lagi
ku coba hadapi semua ini
meski tanpamu oooh meski tanpamu
bila aku dapat bintang yang berpijar
mentari yang tenang bersamaku disini
ku dapat tertawa menangis merenung
di tempat ini aku bertahan
reff:
suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya
suara dengarkanlah aku
apakah aku slalu dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya
kalau ku masih tetap disini
ku lewati semua yang terjadi
aku menunggumu, aku menunggu
reff2:
suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya
suara dengarkanlah aku
apakah aku ada dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya
repeat reff
suara dengarkanlah aku