my life

Thursday, April 25, 2013

KU AKUI......



“Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabukan cintanya pada-Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu…

Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
Agar tidak aku terjatuh dalam jurang cinta nafsu….

Ya Rabbana,
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku,
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu..

Ya Rabbul Izzati,
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu.

Ya Allah,
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu..

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu..

Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi kepada-Mu..

Amin….
Ya Rabbal Alamin…”


#YA ALLAH, berikanlah aku ketenangan….


Sungguh…. 
Begitu pahit aku lalui…
Memang aku terima kamu…
Tapi, aku tak pernah tahu sejauh mane kamu terima aku,
Aku langsung xde peluang untuk berbicara…
Semua keputusan kamu yang lakukan,
Kamu yang buat…

Berapa kali jew kamu angkat bila aku call??
Nak tunggu kamu call aku??
Aku tahu,
Aku mati pun kamu belum tentu call aku..

Aku bukan malaikat,
Boleh terima semua yang orang buat kat aku macam 2 jew…
Ketika aku perlukan secebis semangat,
Untuk meneruskan hidup ini,
Kemana kamu????
Mase aku kena ragut…
Sikit pun kamu xambik tahu pasal aku kan?

Kamu kata kamu sayangkan aku….
Tapi cukup ke kata-kata sayang 2 hanya perkataan…
Dah banyak kali aku cakap pada kamu…

Tapi,
Kamu xpernah untuk berubah….
Aku tahu kamu kejarkan kerjaya kamu je…
Bila aku tegur,
Kamu kate,
Untuk masa depan kite,
‘untuk awak ngan saya, berkeluarga’
E2 kata2 kamu kan?

Tapi,
Yang aku tahu,
Kamu hanya kejarkan masa depan kamu,
Kerjaya kamu…
Seminitpun kamu tiada masa untuk aku…
Itu ke yang kamu kata untuk aku??
That’s why I make a decision,
I should leave u alone…

saya nak bagi lagu "ku akui by hafiz untuk awk"

nah 

No comments:

Post a Comment