my life

Sunday, December 25, 2011

"cantik...????"



"kenapa aku xsecantik die???
aku hitam, gemuk, pendek, muka bintik2 penuh jerawat....

bencinye rupe aku mcmnie,
dah la bulat mcm belon...
hidung lak kembang semangkuk...
mata lak sepet...."



korang pernah dengar x ayat2 nie??
mesti korang pernah dengar kan???
@ kadang2 kita sendiri yang terfikir begitu
smbil membelek2 wajah dihadapan cermin....

kawan2.....

sebenarnye.... cantik itu subjektif....
semua orang dalam dunia nie cantik....
Allah ciptakan kita semua sebaik2 kejadian...
mengapa perlu kita pertikaikannya???


siapa kata hidung mancung itu cantik??
siapa kata muka bujur sireh itu cantik???
siapa kata putih itu cantik????
siapa kata kurus itu cantik???
SIAPA KATA????

ade orang bila melihat yang hidung kembang e2,
baginya cantik....
ade juga yang melihat hitam e2,
baginya menawan...
ade orang melihat gemuk e2,
baginya comel...


kawan2,
mcmna pun kita diciptakan,
mcmna pun kita dilahirkan,
kita harus bersyukur...
kita haruslah menjaga ia sebaik mungkain...

pernah tak kita terfikir???
mcmna mereka yang xde hdung,
mereka yang buta,
mereka yang tiada apa yang kita ade...





p/s : bersyukur cara terbaik



No comments:

Post a Comment