my life

Monday, September 6, 2010

............budak-budak dulu............

Bismillahirrahmanirrahim............
Alhamdulillah.... Dah nak sampai sebulan kita berpuasa di bulan ramadhan yang mulia ni..... Tinggal 2, 3 hari sahaja lagi, kita akan menyambut hari raya aidilfitri..... Aku harap sangat-sangat raya tahun ni lebih meriah jika di bandingkan dengan hari raya tahun-tahun sudah.....
Bila sebut je tentang puasa & hari raya.... Teringat lak zaman aku waktu budak-budak dulu.... dulu, kalau bulan-bulan pose gini, aku, kak aku, kwan2 n jejiran suke la sesangat g masjid untuk solat terawih....
huhuhu.... bdak2 dlu, kami ni agak baik la gak... hehehe....^_^..... kitorang g jlan kaki jew.... jalan kaki secara berjemaah.... e2 kan lebih baik.... biasenye, kwan2 akan dtang berkumpul kat umah aku la......
bila sume da berkumpul, ktorg pon bjlan la mnuju ke Masjid...... da sampai kt masjid 2 mcm biasa ar......
solat isya', solat terawih, n solat witir.... kami semua pon balik la...... jalan punye jalan, naik bukit, turun bukit n naik bukit balik..... kami jumpe la 1 rumah ni...
dulu rumahni kedai..... tp da ttup da... makcik jgn mrah ea..... waktu dekat2 nak raye... mmg cucu2 makcik ni akan blik ag untk beraya kt umah nnk dowg.... cucu2 nnk ni nakal ckit... da la suke usik ktorrg yg suke g masjid ni... dowg 2 malas nk g msjid..... eh, terngumpat lak.... Astagfirullah hal azim......
then, waktu ktorg jln2 nk blik umah 2, ktorg bling batu kt dowg... bkn pe.... jelez ar tgok dowg men mercun xajak ktorg pon..... ktorg pon gaduh2 lar.... gduh2 ngan mlut jew lar... maklum ar... kecik2 dlu mmg nakal mcm sin chan.... hahaha......
dowg panggil ktorg salad lada.....then, ktorg pn pgil la dowg sotong basah... ha, 2 la gtal2 nk gduh ngan ktorg ag.... huhuhu.... *_*
ngah syok2 dok perang mulut ngan dorg 2, tibe2 jew.... salah sorg dari dorg pgil mak dorg.... ktorg ape ag, lari pencut ar.... mcm kna kejar ngan cik b (khinzir).... ops, klu ngan cik b kna lari zig zag lar.... bkan2 mcm kna kjar ngan antu... tp, antu mane ade blan2 pose gini.... ala, ape2 jew la....
mmg tiap2 mlm ar ktorg gaduh mcm 2..... tapi skrg da x gduh da.... tapi, tiap kali lalu depan umah mak cik 2, msti ar ingat zman bdak2 2....
ape2 pon.... ia da jadi knangan yang harus ak smpan n jaga elok2....

di kesempatan ni, ak nk mnx maaf la ngan makcik, cucu2  makcik 2 n kwan2 ak yg same2 g terawih sbb da mnjayakan ak pnyer knangan....
+_+
*_*
^_^

No comments:

Post a Comment